1. Poskytovať individuálne
poradenstvo PZ a OZ (vrátane vedúcich PZ a OZ):- realizovať individuálne
poradenstvo pre PZ a OZ v tzv. prioritných tematických oblastiach
(vzdelávacie programy, hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov, vzdelávací
proces a vyučovací štýl učiteľa, personalizácia vyučovania a inkluzívne
vzdelávanie, digitalizácia)[1],
- realizovať návštevy vyučovacích
hodín PZ a OZ s cieľom zvýšenia kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
- poskytovať spätnú väzbu k
pozorovaným edukačným postupom (navrhovať odporúčania na zvýšenie kvality
výchovno-vzdelávacieho procesu, identifikovať a diagnostikovať problémy PZ a
OZ, podporovať PZ a OZ pri tvorbe návrhov možných riešení ich problémov, pomáhať
v zapracovaní riešení vo výchovno-vzdelávacom procese v triede a práci so
žiakmi)
2. Pripravovať a realizovať skupinové
formy rozvoja spôsobilosti PZ a OZ v stanovených oblastiach formou:
- poldňových workshopov,
- celodňových workshopov,
- facilitácie učiacich sa skupín,
- organizácie prednášok a diskusií
- iných aktivít, ktoré považuje RCPU
za potrebné v regióne.
3. Monitorovať potreby PZ a VPZ škôl
v regióne formou:
- dotazníkov pre PZ a VPZ škôl a školských zariadení,
- individuálnych rozhovorov s PZ a
VPZ škôl a školských zariadení.
4. Administratívne úlohy spojené s
pracovným miestom spočívajú najmä:
- vo vyplnení pracovného výkazu,
- vo vedení dokumentácie o
činnostiach uvedených v bodoch 1-3,
- vo vykonávaní ďalších úloh vyplývajúcich
z pracovného zaradenia.
5. Budovať partnerstvá
v regióne a sieťovanie formou:
- predstavenia činnosti uvedených
v bodoch 1-3,
- bilaterálnych stretnutí
s riaditeľmi škôl a/alebo so zriaďovateľmi,
- multilaterálnych stretnutí
s viacerými potenciálnymi partnermi v regióne s cieľom
networkingu.
6. Vlastné vzdelávanie a práca
na vlastnom profesijnom raste v prioritných témach:
- mentoring,
- vzdelávacie programy,
- hodnotenie vzdelávacích
výsledkov žiakov,
- vzdelávací proces
a vyučovací štýl učiteľa – sociálna klíma,
- personalizácia vyučovania
a inklúzia vzdelávania,
- digitalizácia.
Predpokladaný rozsah práce mentora:
- 50 % úväzku práca vo svojej kmeňovej škole
(2,5 dňa)
- 50 % úväzku práca pre RCPU (2,5 dňa, 18,75
hodín týždenne, rozdelenie dní podľa dohody s riaditeľom príslušnej školy, v
závislosti od nastaveného rozvrhu hodín, pričom jedným z dvoch dní pre
RCPU má byť piatok)
- Koncom júla a v priebehu augusta 2023 sa
očakáva 5-dňové školenie v téme mentoringu. Účasť na školení je podmienkou
vykonávania mentorskej činnosti. (Náklady školenia ako aj strava
a ubytovanie budú účastníkom hradené.)
Platové podmienky:
- 1 010 € brutto / 50% úväzok
- nepriame náklady (doprava, MTZ, ... ) bude
znášať RCPU
Miesto výkonu práce:
- podľa potrieb ZŠ regiónu
- RCPU zabezpečí priestory na spoločné aktivity
pre mentorov
Prihlasovanie:
- Online prihlasovací formulár. Prihásiť sa môžete do 30.4.2023.
- Vybratí uchádzači budú
pozvaní na online pohovor.