Konferencia o budúcnosti vzdelávania

Spolupráca v školskom prostredí

Mestský úrad Žilina , 16. apríla 2025

Konferencia je zameraná na podporu a rozvoj spolupráce medzi všetkými aktérmi v školskom prostredí – učiteľmi, žiakmi, rodičmi, riaditeľmi, zriaďovateľmi, vzdelávacími inštitúciami a podnikateľskými partnermi.

Cieľom konferencie je predstaviť inovácie a osvedčené postupy, ktoré podporujú tímovú prácu, líderské schopnosti, osobný a profesionálny rozvoj pedagógov, ako aj využívanie gamifikácie na zlepšenie vzdelávacieho procesu.
Konferencia ponúka platformu na zdieľanie poznatkov, skúseností a nástrojov, ktoré pomôžu vytvárať inkluzívne a dynamické školské prostredie podporujúce rast všetkých jeho účastníkov.

Program

  8:15 – 8:35


OTVORENIE KONFERENCIE
Peter Fiabáne – primátor Žiliny, Renáta Fogeltonová, Monika Pastieriková

  8:35 – 9:05

10:15 – 10:35


PRESTÁVKA

11:35 – 12:05

13:30 – 15:00


WORKSHOPY

 
1. AKO UČIŤ DETI MYSLIEŤ. METAKOGNÍCIA V PRAXI
Eva Radičová


2. ROZVOJ ČITATEĽSKEJ GRAMOTNOSTI
Stanislava Opátová


3. AKTÍVNE UČENIE V TRIEDE
Slávka Zelníková, Gabriela Plačková


4. ŽIACI S NÁROČNÝM SPRÁVANÍM A EMÓCIAMI. AKO S NIMI PRACOVAŤ
Veronika Bátorová


5. PRAKTICKÉ SKÚSENOSTI AKO SPOLUPRACOVAŤ S KOMUNITOU RODIČOV
Jana Neumajerová


 6 . HRA AKO NÁSTROJ UČENIA
Filip Gábor

Na koho sa môžete tešiť

Ján Košturiak

Spolupráca ako základ rozvoja vzdelávania – podmienky spolupráce medzi školami a podnikateľským sektorom.

Spoluzakladateľ spoločnosti Fraunhofer IPA Slovakia, Podnikateľskej univerzity, Inovato spolupracovník OZ Dobrý Pastier v Kláštore pod Znievom.

Lukáš Bakoš 

Spolupráca na vlastnom rozvoji – spolupráca so sebou

Venuje sa rozvoju vrcholových manažérov, pričom jeho srdcovkou je budovanie samoriadiacich tímov a pomoc firmám vytvárať prostredie s vysokou samostatnosťou, agilitou a autonómiou.

David Kalman

Rola lídra v budovaní kultúry spolupráce medzi učiteľmi a zamestnancami školy – vytváranie inkluzívnych a podporujúcich pracovných prostredí v školách.

David sa venuje: tvorbe a implementácii stratégií, vedeniu tímov, rozvoju manažérov, budovaniu organizácií, vyjednávaniu a prieskumu trhu.

Denisa Šúkolová 

Spolupráca pri implementácii a rozvoji kurikulárnych zmien v školách. 

 

Filip Gábor

Ako môže gamifikácia podporiť spoluprácu medzi učiteľom a žiakom, zlepšiť vzťahy v triede a vytvoriť dynamickejšie a motivujúcejšie učebné prostredie.

Lektor vzdelávacích aktivít, ako externista pôsobí na Karlovej a Masarykovej univerzite. Verí v silu hravosti a interaktivity v učení.

Jana Neumajerová

Spolupráca a komunikácia s rodičmi

Únia rodičov, expertka na zakladanie rodičovských spolkov, dlhodobo pôsobí v spolku Montessori cesta.
Dlhodobo sa venuje témam úspešných vzťahov medzi rodinou a školou, ako aj zapojeniu rodičov do života školy.

Eva Radičová

Workshop – Ako učiť deti myslieť. Metakognícia v praxi.

Je laureátka ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska 2024, učí deti na prvom stupni základnej školy ZŠ Márie Rázusovej-Martákovej, Liptovský Mikuláš. 

Veronika Bátorová

Workshop – Žiaci s náročným správaním a emóciámi. 

Sociálna pedagogička a mentorka RCPU Zvolen-Detva-Krupina. Inklúziou a demokratizácia školstva patria medzi jej top témy aj fungovanie školských podporných tímov, podporné opatrenia, a práca so žiakmi a rodinami zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia.

Stanislava Opátová

Workshop – Rozvoj čitateľskej gramotnosti

Mentorka RCPU Orava, je učiteľkou 1. stupňa na ZŠ s MŠ v Nižnej. Vyučuje Hejného matematiku. Snaží sa propagovať dôležitosť čítania a čitateľskej gramotnosti ako dôležitej zručnosti pre budúcnosť našich detí u rodičov nielen mojich žiakov, ale samozrejme aj u učiteľov.

Slávka Zelníková

Workshop – Aktívne učenie v triede

Slávka mentorka RCPU KNM vyštudovala učiteľstvo pre I. stupeň ZŠ. Pracuje 27 rokov ako učiteľka pre 1.stupeň ZŠ. Momentálne učí 16.rok na ZŠ, M. R. Štefánika v Čadci.

Gabriela Plačková

Workshop – Rozvoj čitateľskej gramotnosti

Mentorka RCPU KNM vyštudovala učiteľstvo predmetov náboženský výchova, etická výchova, ktoré som si rozšírila o vyučovanie predmetu dejepis. V školstve pôsobi od roku 1996  v Základnej škole v Zákopčí.  Do svojho vyučovania vnáša prvky autentického vyučovania, ktoré spája školu s reálnym životom.

Workshopy

Ako učiť deti myslieť. Metakognícia v praxi.

Eva Radičová, Lýdia Šúchová

Čo je metakognícia? Ako ju rozvíjať? Na čo je dobrá? Ako ju uchopiť v každodennom živote v škole?

Žiaci s náročným správaním a emóciámi. Ako s nimi pracovať.

Veronika Bátorová

Zážitkovou formou si vyskúšame postupy a stratégie, ktoré vieme využiť pri práci so skupinou a jednotlivcom.

Aktívne učenie v triede

Slávka Zelníková, Gabriela Plačková

Rozvoj čitateľskej gramotnosti

Stanislava Opátová 

Informácie o podujatí