Spolupráca v školskom prostredí
Mestský úrad Žilina , 16. apríla 2025
- WORKSHOPY
- PREDNÁŠKY
- ZAUJÍMAVÍ HOSTIA
- MENTORINGOVÁ ZÓNA
Konferencia je zameraná na podporu a rozvoj spolupráce medzi všetkými aktérmi v školskom prostredí – učiteľmi, žiakmi, rodičmi, riaditeľmi, zriaďovateľmi, vzdelávacími inštitúciami a podnikateľskými partnermi.

Cieľom konferencie je predstaviť inovácie a osvedčené postupy, ktoré podporujú tímovú prácu, líderské schopnosti, osobný a profesionálny rozvoj pedagógov, ako aj využívanie gamifikácie na zlepšenie vzdelávacieho procesu.
Konferencia ponúka platformu na zdieľanie poznatkov, skúseností a nástrojov, ktoré pomôžu vytvárať inkluzívne a dynamické školské prostredie podporujúce rast všetkých jeho účastníkov.
Program
7:45 – 8:15
REGISTRÁCIA
8:15 – 8:35
OTVORENIE KONFERENCIE
Peter Fiabáne – primátor Žiliny, Renáta Fogeltonová, Monika Pastieriková
8:35 – 9:05
SPOLUPRÁCA AKO ZÁKLAD ROZVOJA VZDELÁVANIA
Ján Košturiak
9:05 – 9:35
9:35 – 10:05
10:15 – 10:35
PRESTÁVKA
10:35 – 11:05
11:05 – 11:35
11:35 – 12:05
SPOLUPRÁCA A KOMUNIKÁCIA S RODIČMI
Jana Neumajerová
12:05 -13:30
SPOLUPRÁCA V ŠKOLE – ZDIEĽANIE DOBRÝCH SKÚSENOSTÍ
Lucia Smiková
13:30 – 15:00
Na koho sa môžete tešiť
Ján Košturiak
Spolupráca ako základ rozvoja vzdelávania, podmienky spolupráce, spolupráca medzi školami a podnikateľským sektorom.
Spoluzakladateľ spoločnosti Fraunhofer IPA Slovakia, Podnikateľskej univerzity, Inovato spolupracovník OZ Dobrý Pastier v Kláštore pod Znievom. Je autorom a spoluautorom vyše 25 kníh. Pracoval na projektoch a vzdelával študentov a podnikateľov na Slovensku, v Česku, Poľsku, Nemecku, Rakúsku, Číne, Vietname, USA, UK, Taliansku a v ďalších krajinách.


Lukáš Bakoš
Vlastný rozvoj, spolupráca so sebou. Nevyhnutnosť neustáleho vzdelávania a učenia sa.
Managing Director Maxman Consultants
Vyštudoval psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, študoval na austrálskej UC Sydney. PhD. získal na Fakulte manažmentu UK. Venuje sa rozvoju vrcholových manažérov, pričom jeho srdcovkou je budovanie samoriadiacich tímov a pomoc firmám vytvárať prostredie s vysokou samostatnosťou, agilitou a autonómiou. Popri práci v Maxman-e učí študentov
psychológie a manažmentu na niekoľkých katedrách Univerzity Komenského.
David Kálmán
Vytváranie inkluzívnych a podporujúcich pracovných prostredí v školách – Rola lídra v budovaní kultúry spolupráce medzi učiteľmi a zamestnancami školy.
Venuje sa tvorbe stratégií a implementácií, vedeniu organizácií a obchodných tímov, rozvoju manažérov a budovaniu organizácií, vyjednávaniu, prieskumu trhu, obchodnej stratégií a realizácii stratégie.


Denisa Šúkolová
Spolupráca pri implementácii a rozvoji kurikulárnych zmien v školách. Tvorba a implementácia nových učebných plánov, integrovanie inovácií do vyučovacích metód a posilnenie spolupráce medzi školami, ministerstvami, odborníkmi a komunitami.
Vedúca oddelenia manažmentu kurikulárnych zmien, NIVAM
Denisa má doktorát zo psychológie a vyše 10 rokov pôsobila na viacerých vysokých školách na Slovensku ako lektorka. Okrem psychológie sa venovala téme vzdelávania a pracovala aj na výskumnom univerzitnom centre, ktoré okrem iného pripravovalo doktorandov v oblasti sociálnych vied. Za svoju výskumnú činnosť dostala ocenenie rektora na dvoch slovenských univerzitách. Projektovo riadila množstvo výskumných úloh, 5 rokov zastávala funkciu prodekanky pre rozvoj a zabezpečovanie kvality na PF UMB, neskôr riadila 2 a pol roka implementačné tímy NIVaM, ktoré zabezpečovali úlohy v rámci kurikulárnej reformy základného vzdelávania. Aktuálne vedie nové Centrum podpory a ďalšieho vzdelávania na UMB v Banskej Bystrici.
Filip Gábor
Ako gamifikácia podporuje spoluprácu medzi učiteľom a žiakom, zlepšuje vzťahy v triede a vytvára dynamickejšie a motivujúcejšie učebné prostredie.
Lektor vzdelávacích aktivít, ako externista pôsobí na Karlovej a Masarykovej univerzite. Verí v silu hravosti a interaktivity v učení.


Jana Neumajerová
Spolupráca a komunikácia s rodičmi
Expertka z Unie rodičů, radí ako vytvoriť rodičovský spolok. Dlhodobo sa angažuje v spolku Montessori cesta, z. s. Je mamou troch detí, architektka a propagátorka permakultúry. Venuje sa témam: rešpektujúca komunikácia medzi rodičmi a pedagógmi, úspešné vzťahy medzi rodinou a školou či zapojenie rodičov do života školy.
Lucia Smiková
Spolupráca v škole – zdieľanie dobrých skúseností
Pracuje na Základnej škole Františka Hrušovského v Kláštore pod Znievom ako riaditeľka. Vyučovanie a prácu s deťmi vníma ako neustále prekvapujúci a meniaci sa proces, ktorý mi prináša stále niečo nové, iné a zaujímavé. Stotožnila som sa s filozofiou, ktorá hovorí, že každé dieťa potrebuje zažiť úspech, a o to sa usilujem vo svojej práci.


Veronika Bátorová
Workshop – Žiaci s náročným správaním a emóciámi.
Mentorka RCPU Zvolen-Detva-Krupina, sociálna pedagogička. Inklúzia a demokratizácia školstva, fungovanie školských podporných tímov, podporné opatrenia, a práca so žiakmi a rodinami zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia patria medzi jej top témy.
Eva Radičová
Workshop – Ako učiť deti myslieť. Metakognícia v praxi.
Laureátka ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska 2024, učí deti na prvom stupni základnej školy ZŠ Márie Rázusovej-Martákovej, Liptovský Mikuláš.


Slávka Zelníková
Workshop – Aktívne učenie v triede
Mentorka RCPU Kysuce, vyštudovala učiteľstvo pre I. stupeň ZŠ. Pracuje 27 rokov ako učiteľka pre 1.stupeň ZŠ. Momentálne pôsobí na ZŠ,M. R. Štefánika v Čadci.
Stanislava Opátová
Workshop – Rozvoj čitateľskej gramotnosti
Mentorka RCPU Orava, je učiteľkou 1. stupňa na ZŠ s MŠ v Nižnej. Vyučuje Hejného matematiku. Snaží sa propagovať dôležitosť čítania a čitateľskej gramotnosti ako dôležitej zručnosti pre budúcnosť detí u rodičov aj učiteľov.


Gabriela Plačková
Workshop – Aktívne učenie v triede
Mentorka RCPU Kysuce, vyštudovala učiteľstvo predmetov náboženská výchova, etická výchova, ktoré si rozšírila o vyučovanie predmetu dejepis. V školstve pôsobi od roku 1996 v Základnej škole v Zákopčí. Do svojho vyučovania vnáša prvky autentického vyučovania, ktoré spája školu s reálnym životom.
Workshopy
Ako učiť deti myslieť. Metakognícia v praxi.
Eva Radičová
Čo je metakognícia? Ako ju rozvíjať? Na čo je dobrá? Ako ju uchopiť v každodennom živote v škole? Ako zistiť, čo žiakom pomáha učiť sa lepšie a s radosťou?
Na workshope odhalíte, ako im metakognícia – schopnosť uvedomiť si vlastné myslenie – môže otvoriť nové možnosti v učení. Čaká vás náhľad do sveta myslenia. Ako zvládnuť proces učenia sa a ako vedome zefektívňovať našu schopnosť myslieť? Jednoduché a praktické aktivity vám ukážu, ako podporiť deti v rozvoji ich potenciálu, aby sa z učenia stala cesta k úspechu a radosti!
Rozvoj čitateľskej gramotnosti
Stanislava Opátová
Workshop zameraný na rozvoj čítania u žiakov všetkých vekových kategórií. Poskytne učiteľom návod ako budovať čitateľské sebavedomie u detí a ako vyberať správne knihy. Účastníci získajú efektívne metódy, ako motivovať žiakov k čítaniu, zlepšovať ich porozumenie textu a budovať pozitívny vzťah ku knihám.
Aktívne učenie v triede
Slávka Zelníková, Gabriela Plačková
Aktívne učenie v triede predstavuje moderný pedagogický prístup, ktorý zapája žiakov do vyučovacieho procesu prostredníctvom interaktívnych a praktických metód. Cieľom je podporiť kritické myslenie, samostatnosť a spoluprácu medzi žiakmi, čím sa zvyšuje ich motivácia a efektivita učenia. Súčasťou workshopu budú praktické ukážky na hodiny, kde žiaci aktívne pracujú a rozmýšľajú nad tým, čo robia.
Žiaci s náročným správaním a emóciami
Veronika Bátorová
Na workshope sa naučíte efektívne zvládať náročné a nežiadúce správanie žiakov bez zbytočného stresu. Spoločne preskúmame osvedčené techniky, ktoré vám pomôžu regulovať vlastné emócie a reagovať s pokojom a istotou. Zameriame sa na praktické stratégie, ako predchádzať konfliktom, zvládať napäté situácie a zároveň si udržať pozitívny vzťah so žiakmi. Vďaka interaktívnym cvičeniam získate nástroje, ktoré môžete ihneď aplikovať vo svojej pedagogickej praxi.
Spolupráca a komunikácia s rodičmi
Jana Neumajerová
Ako nastaviť bezpečné prostredie a pozvať do komunikácie rodiča a dieťa a pokojne odkomunikovať výsledky vo vzdelávaní. Tripartita, triády – netradičný formát rodičovských stretnutí – ktorý zahrňuje učiteľa, rodiča i dieťa a práve žiak je hlavným aktérom schôdzky. Tripartity podporujú rozvoj detí ako rovnocenných partnerov.
Herné prvky v triede
Filip Gábor
Praktické aktivity na hodiny, ktoré podporujú motiváciu, interaktivitu a zapojenie žiakov, čím sa stáva učenie efektívnejšie a zábavnejšie. Ako gamifikácia zlepšuje vzťahy v triede a vytvára dynamickejšie a motivujúcejšie učebné prostredie.

